پيام تسليت
 شورای شهر ماسکو نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان شورای شهر ماسکو نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان

با دريغ و افسوس اطلاع حاصل نموديم که محترم محمودبريالي يکي از پيش کسوتان راه سعادت و خوشبختي انسان وطن مان نسبت مريضي که از چندی عايد حال شان بود چشم از جهان پوشيد ه و به ابديت پيوست که باعث تأثر عميق ما گرديد.

مرحوم محمود بريالي يکي از چهره های نامدار و يکي از مبارزان دلير،پيگير و خستگي ناپذير ح.دخ.ا (حزب وطن) و يکي از وطن پرستان صديق و وفادار به آرمان انسان وطن ما بود.

زنده ياد محمود بريالي وطن پرست متواضع، مردم دوست،ولي با دشمنان صلح،ترقي ، دموکراسي و سعادت مردم آشتي ناپذير بودند.

شادروان محمود بريالي با دقت هوشيارانه و مبتکرانه از پيچ و خم مبارزات وطن پرستان سربلند و با غرور گذشت و نام جاويدان از خود بمثابهء يادگار پربها برای همرزمان،همفکران و همسنگران خود گذاشتند .

مرحوم محمود بريالي با مردم و در بين مردم زيستند،با کرکتر عالي،اخلاق و فهم وسيع سياسي خويش در قلب مردم،همفکران و همسنگران خود جا دارند.او وطن پرست متواضع و يکي از پيش کسوتان و پيش گامان جنبش دموکراسي و ترقي ،صلح و سعادت مردم خود بود .

وفات المناک رفيق محمود بريالي برای مردم افغانستان،دوستان،همسنگران و نهضت ترقي خواهانهء وطن دردناک و جبران ناپذير است .

شورای شهر ماسکو با ابراز تسليت به همه وطن پرستان و به همه رهروان راه مرحوم محمود بريالي،دوستان و خانواده محترم شان وفات محترم بريالي را يک ضايعهء بزرگ برای جنبش چپ،دموکراتيک و ترقي خواه کشور ما دانسته و به روی پاک آن اتحاف ادعيه مي دارد.

روح شان شاد و نام شان جاودان باد


December 9th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها